Kundtjänstmedarbetare ska vara skickliga på att arbeta i kundtjänstmiljöer, där nöjda kunder alltid har högsta prioritet. En idealisk kandidat har en överlägsen förståelse för företagets vision och mål och kan upprätthålla och öka kundvolymen genom att skapa positiva relationer med befintliga och potentiella kunder.
Ett framgångsrikt cv för en kundtjänstmedarbetare bör betona en engagerad attityd, arbetsglädje och en förmågan att hålla sig lugn och professionell under alla omständigheter. Med hjälp av cv-mallarna på CVkungen.se och genom att följa dessa praktiska tips när du skapar ditt cv, tar du ett viktigt steg ansökningsprocessen, som leder dig till det jobb du söker.
I det här avsnittet fokuserar du på dina viktigaste prestationer och egenskaper. Kom ihåg att använda så många handlingsverb och arbetsspecifika uppgifter som möjligt. Kundtjänstmedarbetare spelar ofta en viktig roll i företagets framgång, så det är väldigt viktigt att du nämner alla relevanta kvalifikationer och prestationer.
Engagerad och erfaren kundtjänstmedarbetare med många års arbetserfarenhet inom kundtjänst och service. Presterar väl under press och i krävande situationer, strävar alltid efter att ge kunderna bästa möjliga service. Målinriktad och konnstruktiv när det gäller att hitta lösningar på problem. Sköter kundkontakter på plats, via telefon och digitala kanaler, och är alltid proffsig i mitt bemötande.
Lista alla tjänster som är relevanta för arbete inom kundservicebranschen, eller jobb som har gett dig relevant erfarenhet. Kom ihåg att använda handlingsverb och nämn jobbspecifika prestationer som visar att du är en utmärkt kandidat.
Lista dina viktigaste utbildningar, kurser och certifieringar här. Om du har en högre examen än kandidatexamen behöver du inte ta med din gymnasieutbildning.
Ett välskrivet cv för en kundtjänstmedarbetare, som detta exempel, omfattar ett flertal imponerande färdigheter. Precis de som en arbetsgivare vill se hos en kandidat. För att vara en bra potentiell kandidat måste man presentera sig själv som en hårt arbetande individ med öga för detaljer, skicklig på multitasking och projekthantering. Se till att du ta upp jobbspecifika färdigheter.
Kundtjänstmedarbetare är personal som sköter kommunikationen mellan företag och potentiella kunder. De hanterar inkommande samtal och frågor och strävar efter att uppnå optimal kundservice och kundnöjhet.
Kundtjänstmedarbetare kan ansvara för olika uppgifter beroende på vilket typ av företag de arbetar för. De svarar ofta på frågor och registrerar problem relaterade till produkter eller tjänster, och arbetar med att hitta lösningar åt kunder. En idealisk kandidat har utmärkt kommunikationsförmåga och vet exakt hur man formulerar sig på telefon. Tålamod är också en viktig egenskap hos en framgångsrik kundtjänstrepresentant.