En administratör måste vara duktig på att arbeta i ett team, där de förväntas ge värdefullt stöd till andra kontorsanställda. Deras främsta ansvar är att se till att all kontorsverksamhet fungerar smidigt. Administratörer ska kunna hantera flera projekt samtidigt och måste kunna använda all standard kontorsutrustning och programvara. Den idealiska kandidaten har utmärkt organisationsförmåga och trivs med att arbeta med andra i kontorsmiljö.
Ett lyckat cv för en administratör bör betona organisatoriska och projektledarkunskaper, samt utmärkt kommunikationsförmåga. Med hjälp av cv-mallarna på CVkungen.se och genom att följa dessa praktiska tips när du skapar ditt cv, kan du ta ett viktigt steg framåt i ansökningsprocessen, som leder dig till det jobb du söker.
Här ska du fokusera på dina största prestationer och bästa egenskaper. Kom ihåg att använda så många kraftfulla handlingsverb och arbetsspecifik information som möjligt. Administratörer utgör ett värdefullt stöd för andra kontorsanställda och måste visa upp sina viktigaste kompetenser i cv:t. Fokusera på de förmågor och kvalifikationer som gör dig till en perfekt kandidat för denna tjänst där ordning, struktur och sinne för detaljer är avgörande.
Kunnig administratör med över 7 års kontorserfarenhet. Specialist på administrativt arbete, problemlösning, planering och att assistera andra. Känd för att öka produktiviteten och minska stress och arbetsbelastning hos personalen. Väldigt effektiv med förmåga att snabbt lära sig navigera i nya datorprogram och kontorsarkivsystem.
Lista alla tjänster som är relevanta för administrativt arbete eller jobb som har gett dig relevant erfarenhet. Kom ihåg att använda kraftfulla handlingsverb och nämn jobbspecifika prestationer som visar att du är en utmärkt kandidat.
Lista dina viktigaste utbildningar, kurser och certifieringar här. Om du har en examen högre än en kandidatexamen behöver du inte ta med din gymnasieutbildning.
Ett respektingivande cv för en administratör, som detta exempel, omfattar ett flertal imponerande färdigheter som en arbetsgivare vill se hos en kandidat. För att vara en stark kandidat måste man presentera sig själv som en hårt arbetande individ med öga för detaljer som är skicklig på multitasking och projekthantering. Se till att du tar med jobbspecifika färdigheter.
Administratörer, som även kallas administrativa medarbetare eller sekreterare, ansvarar för ett stort antal kontorsuppgifter, som varierar beroende på vilken bransch de jobbar i. De har ofta en mängd olika arbetsuppgifter, till exempel föra telefonsamtal, planera möten, ta emot och registrera betalningar, organisera och underhålla arkivsystem samt beställa och distribuera kontorsmaterial.
Administratören arbetar för en individ eller en hel kontorsavdelning, vilket också påverkar hens uppgifter. De kan vara ansvariga för att arrangera resor för anställda, planera konferenser och möten, samt redigera och formatera korrespondens åt anställda.
Administratörer måste vara skickliga på multitasking och kunna hålla sig lugna under press. Administratörer förväntas dagligen ge stöd till anställda och kontorsbesökare. En idealisk kandidat har en kandidatexamen och viss erfarenhet av att arbeta inom administration.